Vakna

Jag vaknar mitt i natten som en gammal kĂ€rring och Ă€r kissnödig..! Hur jobbigt?

Passade pĂ„ att ta en bild pĂ„ mina gulliga pojkar

assĂ„ PÅRIKTIGT? đŸ˜‚â€ïž kĂ€rlek

Hej

Har precis fĂ„tt barnen i sĂ€ng.. Det hĂ€r med att dom alltid ska sova hos mamma đŸ˜‚â€ïž mina smĂ„
sÄ hÀr ligger vi och snusar... Förutom att jag har lagt L bredvid mig, sÄ jag kan blogga..

Idag..

Frulle.. Börjar bli less pĂ„ samma frulle varje dag nu. Nutella mackor 😂

Vi gick en promenad idag, och hittade lite smĂ„plock. Glas-underlĂ€gg, en tröja till mig, lite nagellack osv. Barnen fick turkisk konfekt och fĂ€rskpressad juice.

VĂ€tskepaus..

Vi Ă„kte till (cisli- medieiköy) typ nĂ„tt sĂ„nt 😂 stort shopping center och kĂ€kade lunch. Normal lunch. Jag Ă„t pasta och matte kyckling pasta Hugo omelett.  L Ă„t frĂ„n oss.

Hugo köpte en hot wheels bana som jag ej tagit kort pÄ och jag köpte en tröja med glassar pÄ.

Ni behöver ju inte tĂ€nka pĂ„ hur jag ser ut i facet đŸ˜‚đŸ‘ŒđŸŒ
Vi hade en slapp dag med inga mĂ„sten. Tog dagen som den kom..
Vi gick och kĂ€kade middag pĂ„ ett stĂ€lle i nĂ€rheten av hotellet.. Tog in smĂ„plock. SĂ„nt Ă€r mysigt tycker jag.

Imorgon Ă€r tanken att vi ska Ă„ka till en av prinsöarna. Det har inte varit strĂ„lande sol varje dag och det Ă€r inte kokhett hĂ€r heller, men imorgon ska det bli jĂ€ttefint, sĂ„ det gĂ€ller att passa pĂ„.
Nu Àr det inte mÄnga dagar kvar hÀr. Ska bli skönt att komma hem faktiskt. SÄ kÀnner jag alltid. TyvÀrr
Jag Ă€r ingen sova borta mĂ€nniska men ett par dagar gĂ„r vĂ€ll an.

Nu blir det sĂ€ngen för mig. Godnatt 💋

Mina nya skor

I love them ❀❀❀❀

...

Vaknade inatt och var tvungen att ta kort ❀
mina grisar. Dom sover typ pĂ„ varandra

HAHAHAHAHA

Jag mĂ„ste bara börja med denna bild
jag bryter ihop. 😂😂😂
Jisses vad vi har garvat Ă„t denna bild

Vi började dagen med frulle pÄ hotellet.. Hugo fotade oss alla

Sedan tog vi tunnelbana till sultanahmet (den blÄ moskén) det Àr vÀrldens största palats.. Det var sjukt

Det var jĂ€ttehögt I tak men det syns inte pĂ„ bilden.. Jag Ă€r inte ett dugg intresserad av religion eller historia sĂ„ ag tyckte mest detta var slöseri pĂ„ en solig dag, men M ville sĂ„ gĂ€rna se detta 😂 vi var Ă€ven inne i Haga-Sophia en extremt stor kyrka, som blivit ett museum.
Stor va?

NĂ€r vi Ă„kte hem, sĂ„ var det typ uppror i hela staden. Minst 300 poliser och galna skrikande mĂ€nniskor.. Det var tydligen Pride festival hĂ€r i Turkland. Folk tog kort med tv kamera pĂ„ mig och Hugo. (LĂ€r ju hamna pĂ„ turkiska nyheterna) đŸ˜‚đŸ‘ŒđŸŒ

Vi gick iaf till hotellet tills det hade lugnat ner sig. Sedan gick vi ut och kĂ€kade pĂ„ restaurang. . SĂ„ hĂ€r sĂ„g jag ut idag..

Ser ut som ett troll i hĂ„ret. 😂
L och M tog en middags selfie. Och pĂ„ tal om selfies, sĂ„ har varenda invĂ„nare hĂ€r nere en selfie stick 😂😭

Imorgon blir det stranden igen och prinsöarna fast denna gĂ„ng ö nr 1.
Hörs imorgon ❀

Kan inte sova

Det Ă€r varmt ,... Jag sĂ€tter pĂ„ acn, det blir för kallt och jag stĂ€nger av den. Osv osv.. Det Ă€r sand i sĂ€ngen dessutom 😭

Kom pĂ„ att jag har missat att lĂ€gga upp bilder frĂ„n massa viktiga hĂ€ndelser. Bla midsommar, tvĂ„ bröllop och en möhippa, lite sandlĂ„dehĂ€ng med kidsen osv.. SĂ„ jag tĂ€nkte bildbomba som nu .
Ludwig ett Ă„r

Grönan med Sylvia

Karneval/avslutning pĂ„ Hugos dagis ❀

Min badanka ❀
❀bröllop för Charlotte och David och Emily och midja pĂ„ samma dag. SĂ„ jag fick dela upp det..

Bad party hos Maria

Att handla med 2 troll 😂

min fina underbara familj ❀

MidsommarđŸŽ‚â˜€ïž

Ellen 1 Ă„r

Ă„Ă„Ă„Ă„ de va typ alla bilder 😅
Hade raderat bilder frĂ„n Johannas möhippa 🙊 men tog typ inga Ă€ndĂ„ 😎

Nu Ă€r det sĂ„ dĂ€r in i helvette as varmt igen... Ac PĂ„ đŸ˜­âœ”ïž godnatt

Strand och regn

Tja 😀

Idag Ă„kte vi till kilyos-strand.
JĂ€ttefin men det blĂ„ste och var rĂ€tt molnigt. Det tog typ en H och 15 min att ta sig dit och Ludde sov hela vĂ€gen. SĂ„ skönt.

Vi smörjde barnen med 50 Ă€ndĂ„ och det var nog bra för bĂ„de jag och Mattias var helt röda nĂ€r vi var klara pĂ„ stranden đŸ˜‚đŸ‘ŒđŸŒ.

Mitt vackra trött-troll pÄ vÀgen hem
jag och mitt andra vackra troll som ocksĂ„ var trött och sov i mitt knĂ€. NĂ€r vi satte oss pĂ„ bussen sĂ„ började det spöregna. Och nĂ€r vi skulle kliva av sĂ„ slutade det 😂 sĂ„n tur đŸ‘ŒđŸŒ

Vi Ă„t middag pĂ„ pizza hut och sedan gick vi faktiskt bara hem till hotellet och hĂ€ngde/lekte/kĂ€ka salta pinnar och spela iPad.
Imorgon tror jag att det blir prinsöarna igen dĂ„ barnen Ă€lskade det. Men denna gĂ„ng blir det första ön. Det var strand och mĂ„nga badade men det var stenstrand (Ludwig gillar att ha sten, sand och snĂ€ckor i munnen tyvĂ€rr) men set finns det pĂ„ andra strĂ€nder ocksĂ„ sĂ„ man fĂ„r ju Ă€ndĂ„ passa och man sitter ju alltid med honom Ă€ndĂ„. H Ă€lskar att samla pĂ„ saker och vi har köpt hink sĂ„ han kommer nog att plocka snĂ€ckor och sten. đŸ‘đŸŒ bara det inte regnar
DĂ„ blir det antingen ett inomhus akvarium med hajar, eller den asiatiska sidan av Istanbul och lite shopping? Annars sooool ❀

Nu ska jag sova tidigt med mina smĂ„ som redan ligger och snusar. Dom brĂ„kar om att fĂ„ sova bredvid mig. 💔
Ludwig fĂ„r somna bredvid mig och H fĂ„r ha min telefon eller iPad och sedan nĂ€r han sover sĂ„ tar M honom och jag söver hugge 😂 sĂ„ jag fĂ„r sova bredvid min stora tjĂ€rna sen ❀❀❀ godnatt

Glömde..

Glömde en frullebild pĂ„ oss allihop.. Turkarna Ă€r som tokiga i barnen. SĂ€tter pĂ„ barnprorgram kommer med nutella och godis typ đŸ‘đŸŒ
jag gillar hotellet jĂ€ttemycket förutom att dom ej har barnstol till Ludwig 😁 jĂ€kligt jobbigt att sitta och mata honom i vagnen. Men men.. HĂ€r Ă€r förresten barnens nya resevagn. Kanonbra đŸ‘ŒđŸŒ

Dom Àr sÄ gulliga med varandra och leker ihop. Mer nu pÄ resan faktiskt, dÄ Hugo inte har tillgÄng till tv, lego , plusplus och sÄdant som L inte kan vara med pÄ

mina fina barn ❀ jag Ă€lskar ihjĂ€l mig

Godnatt

Basaar

Idag har vi varit pÄ den största bazaren i hela Turkland. Runt 400.000 besökare varje dag. Skit hÀftigt.. Jag köpte bara kuddfodral till vÄran nya soffa i vÄrat nya hus. (Vi har inte ens köpt soffan Àn ) men vet typ vad vi vill ha . Soffkuddarna kommer se ut sÄhÀr
det Ă€r plast pĂ„ dom sĂ„ de ser lite skumma ut. 😀 tĂ€nkte köpa ett par fĂ€rglada enfĂ€rgade kuddar frĂ„n mio i typ siden ocksĂ„. Jag Ă€lskar ju fĂ€rger đŸ˜»..

Köpte ett jĂ€tteroligt te ocksĂ„ som Ă€r som torkade frukter/blommor som vecklar ut sig i vattnet sĂ„ man fĂ„r en stor blomma i teet. Kul va? 😜

Annar sÄ köpte vi bara en pingvinbana till Hugo = en leksak som lÀt förjÀvligt
Det Ă€r en rutchkana och en trappasom drar upp pingvinerna. Grymt uppskattad av barnen.. Inte lika uppskattad av mig och M . 😁

idag fick barnen vĂ€lja middag, sĂ„ det blev vĂ„fflor.

Jag och M tog varsin baklava. Jag har smakat det en gĂ„ng förut och tyckte det smakade parfym, men denna var jĂ€ttegod. đŸ‘đŸŒ

Nu ligger vi i sĂ€ngen och myser. Kidsen sover och vi vuxna ligger pĂ„ varsin sida om dom och surfar. 😅
Imorgon blir det stranden. En mycket större Ă€n den vi var pĂ„ igĂ„r. MĂ„ste bara sĂ€ga att jag tycker att Istanbul Ă€r klart bĂ€sta stĂ€llet i Turkiet.
Jag har varit bĂ„de i alanya , bodrum och i side typ 10 ggr men detta Ă€r helt annorlunda.
Alla mĂ€nniskor Ă€r sĂ„ snĂ€lla , hjĂ€lpsamma och som Ă€r inte pĂ„ en. Dom försöker liksom inte dra in en i affĂ€rer. Ingen frĂ„gar where Are you from, för ingen bryr sig. Jag gillar att det Ă€r en bĂ„de och semester. Med bĂ„de bad om man vill och shopping, sevĂ€rdigheter vilket JAG skiter i 😂, men det finns jĂ€tte turk-sultan-palats som typ agraba i Aladdin .
Det Ă€r skönt att det inte Ă€r FÖR VARMT heller.. Folk gĂ„r i vanliga klĂ€der hĂ€r. Typ jeans och tröja en del i T-shirt . KĂ€nns som svensk sommar..

Nu ska jag försöka sova ❀❀❀

Istanbul

Hej kompisar ❀

Svacka!!! Har inte bloggat pÄ ett tag, men tÀnkte at nu jÀklar. Vi drog pÄ en spontanresa Till turklands huvudstad... Skitcool stad

Vi kom igÄr men tog typ inga kort frÄn den dagen..

frĂ„n Arlanda flygresan var halv-rolig med tvĂ„ trötta kids .. Men vi överlevde.
IgÄr gick vi till en liten restaurang och bestÀllde in smÄplock. Typ stekta stora rÀkor, ostbricka och pommes och hummus typ. BÄda barnen Àlskar hummus= kikÀrtsröra
Sen blev det att sova tidigt efter flyget..

Idag

Vi drog till prins öarna.. Det skulle tydligen vara ett paradis för turkarna. Först Ă„kte vi tunnelbana och det var fan den frĂ€schaste tunnelbanan jag sett.

Sedan fick vi ta en bĂ„t allt som allt med restiden tog typ 2h men lĂ€tt vĂ€rt det. Barnen Ă€lskade stranden

H hÄller i en manet.. Syns knappt.!
pic frĂ„n bĂ„ten.. Sedan blev det middag pĂ„ donken och sedan bums i sĂ€ng.. Eller nej jag tog en dusch.. Det var fan en skrĂ€ck upplevelse. TvĂ„la in hela huvudet och insĂ„g sedan att det Bara fanns varmvatten 😂😂😂 har typ skĂ„llat hela kroppen . AJJ

Bild pĂ„ mig och hugge
dom leker sjĂ€lva fast ihop ❀
sÄ jÀvla ball stad
tagen frÄn vÄran balkong
fikade med den hĂ€r skönheten idag. ❀
jag Àlskar frappucino mocka. Tar alltid samma

Den hĂ€r bilden tog matte frĂ„n bĂ„ten đŸ‘ŒđŸŒ
avslutar med en bild pĂ„ mina grisar. Dom Ă€r bĂ€st och gör livet vĂ€rt att leva.

Istanbul Ă€r grymt sĂ„ hĂ€r faaar.. Kommer lĂ€gga upp bilder varje dag hĂ€r nu đŸ‘ŒđŸŒ bra va Helena đŸ˜‚â€ïž puss pĂ„ er