Basaar

Idag har vi varit pÄ den största bazaren i hela Turkland. Runt 400.000 besökare varje dag. Skit hÀftigt.. Jag köpte bara kuddfodral till vÄran nya soffa i vÄrat nya hus. (Vi har inte ens köpt soffan Àn ) men vet typ vad vi vill ha . Soffkuddarna kommer se ut sÄhÀr
det Ă€r plast pĂ„ dom sĂ„ de ser lite skumma ut. 😀 tĂ€nkte köpa ett par fĂ€rglada enfĂ€rgade kuddar frĂ„n mio i typ siden ocksĂ„. Jag Ă€lskar ju fĂ€rger đŸ˜».. 

Köpte ett jĂ€tteroligt te ocksĂ„ som Ă€r som torkade frukter/blommor som vecklar ut sig i vattnet sĂ„ man fĂ„r en stor blomma i teet. Kul va? 😜

Annar sÄ köpte vi bara en pingvinbana till Hugo = en leksak som lÀt förjÀvligt
Det Ă€r en rutchkana och en trappasom drar upp pingvinerna. Grymt uppskattad av barnen.. Inte lika uppskattad av mig och M . 😁

idag fick barnen vĂ€lja middag, sĂ„ det blev vĂ„fflor. 




Jag och M tog varsin baklava. Jag har smakat det en gĂ„ng förut och tyckte det smakade parfym, men denna var jĂ€ttegod. đŸ‘đŸŒ

Nu ligger vi i sĂ€ngen och myser. Kidsen sover och vi vuxna ligger pĂ„ varsin sida om dom och surfar. 😅
Imorgon blir det stranden. En mycket större Ă€n den vi var pĂ„ igĂ„r. MĂ„ste bara sĂ€ga att jag tycker att Istanbul Ă€r klart bĂ€sta stĂ€llet i Turkiet.  
Jag har varit bĂ„de i alanya , bodrum och i side typ 10 ggr men detta Ă€r helt annorlunda. 
Alla mĂ€nniskor Ă€r sĂ„ snĂ€lla , hjĂ€lpsamma och som Ă€r inte pĂ„ en. Dom försöker liksom inte dra in en i affĂ€rer. Ingen frĂ„gar where Are you from, för ingen bryr sig. Jag gillar att det Ă€r en bĂ„de och semester. Med bĂ„de bad om man vill och shopping, sevĂ€rdigheter vilket JAG skiter i 😂, men det finns jĂ€tte turk-sultan-palats som typ agraba i Aladdin .
Det Ă€r skönt att det inte Ă€r FÖR VARMT heller.. Folk gĂ„r i vanliga klĂ€der hĂ€r. Typ jeans och tröja en del i T-shirt . KĂ€nns som svensk sommar.. 

Nu ska jag försöka sova ❀❀❀


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0