Funderingar!!!

Jag har funderat pĂ„ en sak. Bloggar och bloggerskor. Varför? VARFÖR? Ljuger man i bloggen? Varför skriver man om saker som tex inte har hĂ€nt? Klankar ner pĂ„ folk och försöker visa hur mycket pengar man har. VILKET LYCKLIGT LIV man lever.

Om jag ska vara helt Àrlig sÄ bryr jag mig inte. Alla bloggar av olika anledningar. En del har mammabloggar, andra har inget liv och försöker LEVA livet genom datorn. " dom skriver om hur dom skulle vilja vara, och ha det. Andra har musikbloggar, inrednings och matbloggar. Och sÄ finns ju Kissies blogg. Jag har ett stort leende pÄ lÀpparna nÀr jag skriver Kissie. Jag bara Àlskar den tjejen. Hon skriver, och gör det som alla vill men inte vÄgar. Alla borde Àlska Kissie.

Jag dÀremot försöker skriva vad som hÀnt under dagen. Som min egen dagbok. Jag skriver om vad som kommer hÀnda och vad jag skulle vilja hÀnde i mitt liv. Sen skriver jag sjÀlvklart om min familj. " jag har en ganska stor familj" om vad vi gör nÀr vi ses, hur mycket jag tycker om dom osv.

TvÄ saker jag inte tar upp/ gör i min blogg, det Àr att hÀnga ut min sambo. Tex om vi har brÄkat. " sjÀlvklart brÄkar vi ibland";) men helt Àrligt. Det Àr min ensak och det delar jag inte med mig av till allmÀnheten. Det tar jag med mina nÀrmsta vÀnner.

Det andra jag inte gör. Det Àr att lÀgga upp bilder pÄ polare utan att frÄga. Har sÀkert hÀnt nÄgon gÄng ;) men jag brukar försöka undvika sÄnt.

Jag tror att de flesta om man skulle frÄga sÀger att dom bloggar för sin egenskull. Möjligtvis för slÀkt/familjs skull. Sen finns det ju sjÀlvklart de som fÄr pengar för att blogga. Hmmm. Varför bloggar du? ;)

Och det hĂ€r inlĂ€gget skrevs för att testa en ny app jag har. Blogg.se :) PUSS PÅ ER


Kommentarer
Postat av: jossan- mamma till aleksander

Jadu Carro, jag tror mĂ„nga fĂ„r sig ett gott skratt nĂ€r dem Ă€r hĂ€r inne och lĂ€ser,mĂ„nga tycker tydligen att du Ă€r underhĂ„llande, du Ă€r ju trots allt ganska rolig inreal ocksĂ„, synd bara att folk ska driva om dig/det. Hade jag vetat om nĂ€r du började blogga hade jag slaviskt följt din blogg morgon och kvĂ€ll.. Pass upp pĂ„ att vara naiv bara, Ă„h förrĂ€sten, du ligger vĂ€l sjĂ€lv i blogg-facket "jag förskönar mig liv", du vet att jag vet... Oj det kanske var lite avancerad svenska. Du förstĂ„r nog;)...Du och din kompis matte kanske ska ta och styra upp era myskvĂ€llar ocksĂ„...börja med att prata om NÅGONTING annat Ă€n mig, det börjar faktiskt bli lite scary...Åh Tanja, henne kan du lĂ€mna ifred ocksĂ„..Hon & alla dina kollegor tycker du Ă€r ett stort jĂ€vla skĂ€mt och ingen orkar höra pĂ„ ditt tjat om din uuuuuuuuuunderbara son hugo. Ta mina ord pĂ„ allvar, folk skrattar bakom din rygg, till och med dina vĂ€nner sĂ„ PASSA dig för att mygla till dig uppmĂ€rksamhet, tills för nĂ„gra dagar sen sĂ„ mĂ„dde jag faktiskt dĂ„ligt över hur folk drev med dig, men nu Ă€r respekten ungefĂ€r pĂ„....justejah, NOLL. Om du ska passa tillbaka bollen sĂ„ gör det bra, annars behöver du inte göra det alls. BTW, HUGO, din son, ÄR DEN SISTA som jag ens skulle ta mig tid till att skriva om, du har uppenbarligen dragit igĂ„ng nĂ„ skitsnack om att jag skulle ha kommenterat om honom hĂ€r i din blogg.. Nu fĂ„r du lugna dig, jag skiter fullstĂ€ndigt i honom...MEN jag skulle ALDRIG sĂ€ga ett ont ord om eran son, ALDRIG.

2011-10-04 @ 19:22:52
URL: http://josefinanero.blogg.se/
Postat av: Emmsson

Jag bloggar ffa för att ha en massa fina bilder pÄ Filippa frÄn hennes barndom! Kramar

2011-10-04 @ 20:57:47
URL: http://esigurdsson.blogg.se/
Postat av: Camilla

jag bloggar en gÄng vart tredje Är, gör det för att tjÀna stÄlar. Sparar till hus ;) inflytt 2093. Nej men skulle jag bloggat skulle det vara för min egen skull, skulle vilja ha en alltialloblogg. Vardagen/ barnuppfostran/ recept. SÄ skulle jag vilja ha en motivationsblogg eller vad man ska kalla det. Typ "före" och "efter" bilder att man börjar omforma kroppen. Jag har ju inget av dessa bloggar sÄ jag ligger och kollar pÄ en serie istÀllet, men hmmm nu blev jag sugen pÄ att göra en. Puss

2011-10-04 @ 22:17:38
Postat av: Anonym

Du behöver inte lyssna pÄ den dÀr tjejen vem hon nu Àr...Hon Àr bara avundjuk pÄ dig skulle jag nog tro, SÄ jÀkla töntigt att ens kommentera nÄgot sÄnt dÀr omogna jÀvel! Du har en sÄn otroligt rolig och fin blogg och om jag var du sÄ skulle jag oxÄ prata sÄÄÄÄÄÄ himla mycket om mitt barn eftersom han Àr sÄ söt! Puss

2011-10-04 @ 23:50:11
Postat av: Carla

Jag bloggar för min skull och för att det Àr sÄ sjukt kul att ha sin "dagbok" pÄ nÀtet för riktiga dagböcker orkar man ju inte samla pÄ direkt :D Plus att man kan stoppa in bilder!

Sen hÄller jag min blogg rÀtt sÄ privat, jag vill inte ha en stor blogg och sÄ fort jag fÄr lite för mÄnga besökare i min smak sÄ slutar jag blogga pÄ nÄgra dagar (haha, tönt jag vet) eftersom bloggen faktiskt frÀmst Àr till för mig och mina slÀktingar och vÀnner.

Men ibland kan jag ösnka att jag var lite modigare och vÄgade ta stÀllning till vissa saker andra skriver och liksom "tycka till" om andras uttalanden men sÄn Àr inte jag och min blogg Àr inte till för sÄnt, utan den Àr mer en lÀttsmÀlt blogg som kan vara kul att lÀsa för mina nÀrmaste liksom :)



Haha, bra att jag skrev en uppsats ;)

Puss!

2011-10-05 @ 01:49:54
URL: http://mmgott.blogg.se/
Postat av: Vronkan

... Att du inte skÀms, Josefin!

2011-10-05 @ 16:52:30
URL: http://dethandlarommigpamin.blogg.se/
Postat av: Emelie

Pinsamma pinsamma Jossan. HERREGUD!!!

2011-10-05 @ 16:52:57
Postat av: Jess

Osmart av "jossan" att hon inte Àr anonym, för en person som skriver sÄnt dÀr och inte skÀms har verkligen allvarliga problem med nÄgonting

2011-10-05 @ 22:01:04
Postat av: Sly

Till fröken förrÀsten.

Hej alla bloggare och lÀsare. Brukar normalt inte ha tid

att lÀsa bloggar men fick nu en chans.

MÄste bara fÄ hÀckla lite till hÀcklaren kallad Jossan.

Ja, Jossan. MÄste bara sÀga att du hade rÀtt. Jag fick mig ett gott skratt nÀr jag lÀste lite pÄ bloggen, din kommerntar.

Hela din "uppsats" fick mig att bli lite snurrig.

Vill bara ge lite tips till dig i all vÀlmening. Ska man, som i ditt fall, hÀckla nÄgon Àr det bra om man har goda kunskaper i svenska. I skrift alltsÄ.

Annars kan det bli lite jobbigt för oss lÀsare. KÀnner att lite trÀning pÄ hur och nÀr man anvÀnder (,) kan komma till pass.

Vill dÀrför be dig lÀsa pÄ lite mer om satslÀra.

PĂ„ tal om just "avancerad svenska"

2011-10-07 @ 20:26:17

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0